Hjemmelagede Coco Crunch 🤤

Fysen på noe digg? Da anbefaler jeg hjemmelagede Coco Crunch!

Disse røres sammen i en fei, dersom du har alle ingrediensene. Og har du ikke det er de enkle å få fatt på, samt at noen lett kan sløyfes.

Du trenger:

❤️ 1,25 dl små havregryn
❤️ 2 ss råkakao/kakao (jeg bruker den fra Økosjokolade)
❤️ 1/2 ts vaniljepulver (jeg bruker den fra Helios. Du kan også bruke vaniljesukker, men det gjør det noe søtere. Har da brukt 1 liten ts for å få nok vaniljesmak.)
❤️ Ca. 1/2 dl kokosmasse (denne kan sløyfes)
❤️ 30g spiret bokhvete (Økosjokolade har spiret bokhvete)
❤️ 1 god klype flaksalt (jeg bruker maldon)
❤️ 1 ts instant koffeinfri kaffe (jeg bruker den fra Mounthagen. Denne kan sløyfes, men gir en god smak)
❤️ 30-35g lønnesirup (Jeg bruker Helios sin, men du kan bruke det du har. Kan også fint bruke kokosblomstsirup, eller annen sirup som f.eks sukkerfri fra Sukrin)
❤️ 45g extra virgin kokosolje

Sånn her gjør du det:

Rør sammen det tørre først, deretter tilsetter du lønnesirup og kokosolje. Rør godt sammen til en seig masse. La massen stå en liten stund, før du bruker 2 ts for å få kuler. Legg disse på en tallerken, og sett den inn i frysen i en liten halvtime.

Ta ut av frysen, nyt en bit hjemmelaget Coco Crunch og sett i kjøleskapet i en tett boks 🫶🏼 NAM!

Dette innlegget ble publisert i Kostholdstips, Sunne oppskrifter og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar