Hvis du bare gjør litt ekstra.. og tenker litt annerledes..

Styrketrening og trening generelt + næringsrik mat har tonner med fordeler og er kort og godt bra for deg, uansett hvordan man vrir og vender på det!

For det første så er vi er helt sinnsykt heldige som faktisk har en kropp, og desto mer jeg lærer om den desto mer fasinert blir jeg. Kroppen er helt ufattelig kul! Og du skulle bare visst hva som faktisk foregår. Det er massive saker! Jeg blir helt målløs!

For det andre så er vi skapt for å være aktive, og det finnes så ufattelig mange helsefordeler ved å bevege på seg mer og spise litt mer næringsrikt.

Det jeg dog liker spesielt godt ved trening og bevegelse + næringsrik mat er at det medfører økt styrke i hverdagen generelt. Du blir sterkere mentalt, samt fysisk. Hverdagen blir med andre ord enklere å takle, du blir sterkere, og har mer energi til å utføre hverdaglige gjøremål som for eksempel; å hente barna i barnehagen, bytte dekk på bilen, gå til og fra butikken, vaske huset, skifte sengetøy på sengen, gjøre hagearbeid, gå tur med barna, leke, lage mat og så videre. Livet blir generelt hakket enklere! Og hvem liker vel ikke det?

14195902_953334134812736_4421704934398139921_o

I bunn og grunn burde alle bevege seg mer i hverdagen og spise mer næringsrikt. Og her kommer jeg til et veldig viktig punkt hvor veldig mange dessverre feiler, med god hjelp fra den ene og den andre mediekanalen. Vi må slutte å tenke kalorier og heller tenke næring. Kroppen trenger næring – ikke «bare» x-antall kalorier! Alle funksjonene i kroppen drives av riktig næring, og hvis den ikke får det den trenger går ting litt på halv tolv. På bakgrunn av det jeg har skrevet over har jeg to oppfordringer til deg i tiden fremover som kan gjøre livet hakket enklere.

Oppfordring #1:

Forsøk nå fremover å spørre deg selv – gir jeg kroppen min næringen den faktisk trenger? Eller tenker jeg kun kalorier? Kroppen tenker nemlig ikke kalorier. Den vil ha det den fungerer best på – nemlig næring. Hva kan du gjøre for å gi den litt mer av hva den trenger?

Oppfordring #2: 

Jeg vil at du skal bevege deg litt mer, kjenne litt mer på hjertepumpa, bli litt mer andpusten, kjenne litt mer på svetten bak på ryggen – litt flere ganger i uken, spise litt mer grønnsaker, spise litt mer mat som er laget fra bunnen, spise en eller flere ekstra frukter i løpet av dagen, gå litt raskere, yte litt ekstra på trening, legge på litt ekstra vekter, utfordre deg selv litt mer og så videre. For hvis du gjør litt mer av disse tingene vil du yte litt mer på flere områder som igjen blir en stor greie! Tro meg!

Hvis du yter litt ekstra fra gang til gang, tenker litt annerledes og fokuserer på de riktige tingene ved treningen og kostholdet så kan jeg nærmest love at du vil oppleve en mer positiv fremgang enn dersom du ikke gjør det. Gjør det for helsen din!

Lykke til!

Og du? Ønsker du hjelp på veien? Send mail til catharina@impulshelse.no

Dette innlegget ble publisert i Generelt, Treningstips og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s