Trening før – under og etter graviditet

Faglig påfyll er ekstremt viktig innenfor den bransjen jeg befinner meg. Både når det gjelder kosthold, trening og andre områder. Det skjer utvikling hele tiden og det er viktig å følge med på hva som skjer.

Er det ett område som jeg har fattet stor interesse for etter at jeg coachet min kjære kunde Susanne gjennom graviditeten – så er det nettopp dette: Trening før – under og etter graviditet. Kroppen går igjennom enorme forandringer og det er mange myter, påstander og generelt veldig dårlig kunnskap omkring akkurat dette. Derfor er vel trolig investeringen i kurset jeg tok 3. og 4. oktober, via SAFE Education, noe av det bedre jeg har valgt å bruke tid, penger og energi på. Det er nemlig ingen tvil om at det trengs fagfolk med kunnskap på dette området etter helgens timer med teori og praksis.

Studiet ble ledet av Maria Wigbrant og det kom aha-opplevelser på rekke og rad. Det var utrolig lærerikt og jeg kjenner meg mer enn noen gang klar til å ta fatt og hjelpe kvinner som enten planlegger å bli gravide, er gravide eller som trenger trening etter graviditet. Maria er både jordmor og ekspert på området så jeg føler jeg har vært i svært gode hender og lært av den beste. Hun har dessuten tre barn selv og har trent og veiledet utallige kvinner i forbindelse med graviditet. Dama har helt klart koll!

Skjermbilde 2015-10-07 kl. 11.20.43

 

Visste du for eksempel at den indre muskulaturen bør trenes opp før den ytre?
Vet du hvordan du skal få tak på de indre musklene i mageregionen?
At bekkenet bør trenes opp i forkant av graviditet, underveis og etter?
Ikke minst: Hvordan du skal trene opp bekkenet? Se da bort i fra å knipe strålen når du sitter på toalettet.
At du burde styre unna planke og lignende øvelser i en viss periode?
At det kan få ganske kjipe konsekvenser å starte for raskt med trening etter fødsel?
At du fint kan trene baseøvelser før – under og etter graviditeten? Selvfølgelig med forbehold.
At magemusklene dine deler seg uansett, men at det er helt individuelt hvor lang tid det tar før disse begynner å jobbe optimalt igjen – alt avhengig av hvilken form du befinner deg i og hvilken kontroll du har på disse musklene? Det er også selvfølgelig helt individuelt hvordan resultatet blir etter en graviditet.
At du får omtrentlig 2 liter mer blod i kroppen når du er gravid og at dette selvfølgelig påvirker formen?

Ikke?

Som du kan se så er det mye å tenke på i forbindelse med graviditet, og at det er enkelte ting som bør tas til betraktning. Det er selvfølgelig en hel del mer enn det som er ramset opp over.

Dette kan derimot jeg hjelpe deg med nå!

Kjenner du noen som planlegger graviditet eller er gravide? Planlegger du selv? Er du gravid og trenger hjelp? Har du vært gravid og higer etter å komme i form?

Send meg en uforpliktende mail allerede i dag HER!

Desto tidligere du starter – desto bedre er du rustet!

P.s – Trolig det beste tipset under hele kurset – gå til anskaffelse av knipekuler 😉 Bra for både sexliv og svangerskap. Trener underlivet på en meget god måte og gjør deg fysisk forberedt på fødsel og tiden etter.

Dette innlegget ble publisert i Generelt, Treningstips og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s