Trening med kettlebells!

I det siste har jeg fått litt ekstra forkjærlighet for kettlebells og bruker dette mye i forbindelse med egen trening. Det er en utrolig givende form for trening og det gir meg utrolig mye!

Jeg har den siste tiden kjørt en egenkomponert kettlebellrutine som jeg liker godt og som trener store deler av kroppen. Den siste tiden har fokuset vært på å øke vekten på kula mtp øvelsen Turkish Get Ups og må si meg meget fornøyd med økningen så langt!

xlife inne (39 of 47)

Min 1RM i Tukish Get Ups med start fra topp til bunn og opp igjen er nå 20 kg, og målet innen nyttår er hele 24 kg!

Øvelsen stiller store krav til kjernemuskler, styrke generelt og i skulder, balanse og det som er. Min desidert favoritt når det kommer til kettlebelløvelser, og en ufattelig morsom øvelse å kunne! Under ser dere min hjemmesnekrede rutine som kjøres på cirka 1/2 time. Øvelsene kjøres i en sirkel med en kort pause etter swings. Kjørte rygghev fordi jeg rett og slett hadde tid til det. Rutinen kan selvfølgelig kombineres med andre øvelser.

Turkish Get Ups x1 (16kg)
Renegade Row x10 (16x2kg)
Sit and press x10 (10kg)
Swings x20 (20kg)
x5 runder

Avsluttet med rygghev 3×15 + litt planke underveis

Er DU lysten på å lære kettlebells? Ta kontakt HER.

God lørdag!

Dette innlegget ble publisert i Treningstips og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s